
Az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Gimnázium, ill. 2019-ig az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium francia szakos vezetőtanáraként magyar és francia nyelvű holokausztoktató tananyagokat fejlesztettem és használok az oktatásban, a tanárképzésben, és tanártovábbképzéseken.
A baba és A bőrönd c. tananyagok a Holokauszt Emlékközpont 2010. évi országos pályázatán első díjat nyertek.
A Trefort Gimnáziumban elindítottam, és évekig szerveztem az osztályszinten zajló interaktív iskolai Holokauszt Emléknapot. A 2012. évi Messzeringó gyerekkorom világa… c. Holokauszt Emléknapi projektet országos konferenciákon ismertettem.
A Radnóti Gimnáziumban is létrehoztam idén a Messzeringó gyerekkorom világa … c. kiállítást, amelynek keretében holokauszt áldozatok, diákok, tanárok gyerekkori emlékei és fotói sorakoztak egymás mellett az iskola falain.
Az éves francia műfordító versenyre többször választottam holokauszt tematikájú irodalmi szöveget, szerveztem a holokauszt gyerekáldozataira emlékező Frankofónia Napját, és évente dolgozom saját fejlesztésű francia holokauszt-projektekkel.
Holokausztoktató anyagok fejlesztőjeként és használójaként a legfontosabbnak a diákok kritikai gondolkodásának és érzelmi intelligenciájának fejlesztését tartom. A holokausztoktatás a toleranciára nevelés része is, a Trefort Gimnáziumban ezért több iskolai Tolerancia Napot szerveztem, amelynek interaktív foglalkozásai a zsidóság, cigányság, fogyatékosok, melegek, szegények, stb. világát hozták közel a diákokhoz.
Gonda Zita 2 ELTE gyakorlóiskolában (Trefort, Radnóti is nagy hangsúlyt helyezett a fiatalok holokauszttal, kirekesztéssel kapcsolatos tudásának és érzékenyítésének fejlesztésére. De az iskola falain túllépve is sokat fáradozott ezen, így pl. a USC Shoa Foundation keretében is. Férjével, Molnár József muzeológussal multimédiás anyagot is kidolgozott, mely meglehetős széles körben el is terjedt, mivel fáradhatatlnaul képeztek pedagógusokat, így többszörözve tananyagaik elérését.
Gonda Zita főállásban kiemelkedően eredményes franciatanár.
Ezek mellett foglalkozik a holokaszt oktatásával nem lankadó erővel, meggyőződéssel és remek programokkal, ötletekkel.
Iskoláin túl is rengeteget tett és tesz azért, hogy a holokauszt ne merülhessen feledésbe.
Nemcsak a szorosan vett holokauszt érdekli tanárként, hanem mindenfajta kirekesztés, kisebbség, megalázás; így született például a Trefort gimnáziumban az emlékezetes Tolerancia nap.
Franciatanárként is legmélyebb meggyőződése munkál még belgiumi diákcsere programon is. 2024-ben a belga csereútról ezt írta Zita az évkönyvbe: "A projekt Geneviève Damas kortárs belga írónak egy közép-afrikai menekült történetét három nézőpontból elbeszélő, Patricia című regénye köré épült, a csereút szervezett programjai pedig nagyrészt ehhez a regényhez kapcsolódtak.
A regényhez talán legszorosabban illeszkedő esemény az Huy-be meghívott regényíró, a 2015-ös nagy menekültválság idején Lampedusa szigetéről tudósító Geneviève Damas kreatív írásműhelye volt (lásd: Si je pars…/Ha elmegyek…). A résztvevők interaktív foglalkozás keretében ismerkedtek meg a Natoye-i Vöröskeresztes menekülttáborral, és a brüsszeli Európai Történelem Házával is (...)."
Így került az iskolai francia kulúráról szóló versenybe Agota Kristof Nagy füzet című regénye.
Egy gondolat egy Zitával készült egy riportból: „Megtanítható, hogy a diákok bizonyos helyzetekben tudjanak nemet mondani és tudatosan felelősségteljes döntést hozni, hogy autonóm személyiségekké. váljanak."